Shazam trece de muzică și „învață” să identifice obiecte
După ce a devenit sinonim cu recunoaşterea melodiei de la radio, TV sau coloana sonoră a unui film, creatorii Shazam s-au aruncat într-o domeniu complet nou.
De câteva luni deja apăruseră primele zvonuri legate de diversificarea funcţionalităţii integrate în Shazam. Nu mulţi ştiau despre ce va fi vorba, dar acum nu mai contează. Nu de alta, dar printr-un update adus aplicaţiei tocmai aţi câştigat abilitatea de a identifica şi obiecte reale, nu doar muzică.
Shazam nu va fi peste noapte noul Google Goggles. Nu va putea recunoaşte orice obiect trânteşti în faţa camerei de la telefon. În schimb, te va ajuta să obţii mult mai multe informaţii despre anumite lucruri. În primul rând, va suporta interpretarea de coduri QR. În al doilea rând va desluşi conţinutul digital ascuns în spatele logo-ului Shazam lipit sub forma unui sticker pe diverse produse. Din cauza aceste limitări, iniţial Shazam nu va face foarte multe lucruri în plus. În schimb, va face un pas important în direcţia corectă.
Pentru a da startul adopţiei noii funcţii, Shazam a făcut echipă cu Disney, Levi’s şi HarperCollins, în speranţa că alte companii din diverse domenii vor fi tentate să îmbrăţişeze aceleaşi particularităţi. În cazul în care vreţi să vedeţi acum ce puteţi face cu camera foto în Shazam, orientaţi-o spre o copertă de disc Blu-ray. Automat vă vor fi afişate pe ecran detalii despre film împreună cu trailerul său. Filozofia din spatele acestei funcţii noi, dacă nu era evidentă, ţine de facilitatea interacţiunii dintre branduri şi clienţi la un nou nivel prin oferirea de informaţii suplimentare menite să acompanieze un produs fizic.